maandag 4 mei 2015

Nu en dan een gedicht : Dirk Clement !



In een vroeger bericht vestigden wij al de aandacht op het poëtisch werk van Ieperling Dirk Clement. Dirk was bovendien al vaker in de bibliotheek als interviewer - en hij is de volgende maanden weer meerdere keren van dienst. Zo ook op donderdag 7 mei in gesprek met Ghayath Almadhoun !

Nieuw werk van hem werd opgenomen in Het Liegend Konijn, toonaangevend tijdschrift voor poëzie in Vlaanderen en Nederland. En dit niet voor het eerst.

Deze keer selecteerde Jozef Deleu een drie-ledig gedicht "Hoelang duurt dat, iemand nooit meer zien?"

Wij laten u hier alvast proeven van het eerste deel.

Geboorte en dood, zei ze.
Daartussen gebeurt het. Of niet.
Zij had die zin van Francis Bacon gepikt,
maar wat maakte het uit? Zij rook naar aarde
en zand. En haar adem rook naar munt.

Ze zei : ik ken drie Franse schlagers uit mijn hoofd,
ik kan mijn wc-vlotter zelf repareren,
ik kan een dag lang mijn mond houden, misschien
zelfs drie of vier, maar dan loop ik over,
zoals vandaag hier op straat, zomaar en nergens.

Ze zei : er zijn zoveel manieren waarop ik jou
kan verrassen, maar vraag me niet om te wonen.
Tenzij misschien in het hoofd van een man.

Uit : Het Liegend Konijn, april 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten