vrijdag 12 september 2014

Blogboek - Kelly Deriemaeker (een bijzonder boek !) - deel 1.

Bloggen over een Blogboek dat over bloggen en blogplezier gaat. Tja. Meer meta kan je niet zijn. Het lijkt het Droste-effect wel.
Maar dit boek is dan ook een heel bijzonder boek. Geschreven door een Ieperlinge. En dus passend in onze Ieperse reeks. Eén van die reeksen op deze bib-blog die al een eindje in ademnood verkeren.
Bovendien bijzonder verslavende lectuur - vol energie en inspiratie. Met leuke lijstjes en tips.
Aanbevolen.
We komen er nog op terug.

Maar gewoon ook heel erg bijzonder omwille van Kelly's blogmanifesto op pagina 56/57. Van het allermooiste wat ik de afgelopen tijd gelezen heb. En het mag dan al een beetje simpel zijn om een blogpost te vullen met een lange quote - ik wil dit heel graag met jullie delen !

"Mijn manifesto:
Ik geloof in de kracht van gesprekken met vreemden, ervaringen uitwisselen en je kwetsbaarheid tonen.
Ik geloof dat vriendelijk zijn altijd in de mode is.
Ik geloof in glitters op maandag en sweat pants op zaterdag.
Ik geloof dat je lief moet zijn voor anderen, maar niet over je heen mag laten lopen. Ik geloof in do no harm but take no shit, in voor anderen zorgen maar jezelf nooit vergeten.
Ik geloof dat je hard kunt werken zonder een das te dragen.
Ik geloof dat je lichaam je beste investering is, en dat kiezen voor echt eten en duurzame producten één van de beste beslissingen is die je kunt nemen.
Ik geloof dat er niks mis is met meer betalen voor dingen die met liefde gemaakt zijn.
Ik geloof dat voorbereiding niet alles is, maar wel enorm veel.
Ik geloof in lief zijn voor jezelf.
Ik geloof dat liefde een betere raadgever is dan angst.
Ik geloof in minder kopen en meer geven.
Ik geloof in dankbaarheid en de waarde van de slappe lach.
Ik geloof in een nieuwe start en dat daar wijn en koffie bij hoort.
Ik geloof dat oordelen over anderen niemand beter maakt.
Hetzelfde geldt voor jezelf vergelijken met anderen.
Ik geloof in de helende kracht van een kom soep en een nacht slaap.
Ik geloof dat cynisch worden één van de domste dingen is die je kunt doen."

En ik geloof dat dit warme, duurzame, kietelende en gezonde zinnen zijn !!

Je kunt Kelly lezen op  talesfromthecrib !


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen