woensdag 17 september 2014

9 geweldige redenen om het fantastische Blogboek van Kelly Deriemaeker te lezen ! - deel 2

Belofte maakt schuld....deel 2 dus. Blogboek revisited.

1. je krijgt nuttige tips om wervende titels te bedenken die lezers en lezeressen bij honderden naar je blog zullen lokken - bovenstaande is alvast een poging. Heel erg benieuwd.

2. het is best leuk om terwijl je leest stukje bij beetje die Kelly achter het boek ineen te puzzelen.

3. omwille van de fijne, haast babbelende stijl die je toch de hele tijd strak bij de hand houdt, to-the-point - én meeslepend.

4. omdat je leert hoe een badkuip de perfecte plaats is om iets te fotograferen.

5. een heerlijk hoofdstuk over "Jezelf organiseren" en een mooie tip om Pomodoro te gebruiken (ideaal voor procrastinatoren zoals ik)

6. voor het zinnetje op pagina 112 : "Soms zit ik ook maar wat voor me uit te staren, trouwens" (geruststellend voor procrastinatoren zoals ik).

7. omdat je alles leert over "spark file" - ik mag er niet aan denken "hoeveel fantastische ideeën er een stille dood zijn gestorven in de vergeetput van mijn nota-blaadjes" (ik parafraseer)

8. omdat lijstjes lezen (én vooral ze ook maken) gewoon supergezellig is

9. niet in het minst omdat het barst van de inspiratie en aanmoediging. Deze blog (en blogger) kon een vonk best eens gebruiken. Een hele tijd geleden opgestart, onderweg overigens bekroond (met een gouden award, zowaar) maar stilaan stilgevallen (en zo goed als ongelezen - behalve dat artikel over Françoise Hardy !). En er blijven een pak vragen over hoe je kunt bloggen in naam van een (overheids)organisatie én toch persoonlijk schrijven ?! Maar laat ons zeggen dat we het weer helemaal zien zitten.

Met dank aan Kelly - talesfromthecrib !

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen