woensdag 23 oktober 2013

Nu en dan een gedicht : Dirk Clement



Het Liegend Konijn, tijdschrift voor hedendaagse Nederlandstalige poëzie. Niet het eerste het beste tijdschrift - in het tweede nummer van 2013 staat werk van o.a. Peter Verhelst, Leo Vroman, Adriaan Van Dis, Marc Tritsmans....en van Dirk Clement. Voorwaar een compliment.
Wij laten u meegenieten van één van de drie geselecteerde gedichten.

Bijna nooit ben ik hier

Op goede dagen loop ik rond
als een hond. Zo ruik ik ook 
als ik uit mijn pels de regen
schud of grom of mijn tanden
zet, mijn poot ophef.

Op slechte dagen besta ik niet
tenzij heel stil zoals je een spin
ziet in haar web, die zichzelf
verhangt, luchtballet.

Daartussen ben ik een ander dier,
een koe, stug op haar rug in het gras,
zichzelf op een kier.

En bijna nooit, bijna nooit ben ik hier.

uit : Het Liegend Konijn, oktober 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen