donderdag 20 december 2012

Beluisterd : nog een vent of 3....

Een triootje cd's - die al veel te lang blijven slingeren.... En die ik keer op keer weer beluister. En raar maar waar - twee ervan duiken hier en daar in eindejaarslijstjes op. Niet meteen de meest conventionele, maar toch...
Ik proefde intussen van nog een paar cd's die dit jaar wereldwijd bejubeld werden - en soms denk ik dan aan bier uit Nederland....iedereen drinkt het maar het is daarom nog geen goed bier.
Ja, smaak is een raar ding natuurlijk.

Neem nu Paul Buchanan - waarom staat hierbij al mijn haar recht ? Nog nooit van de man gehoord - en The Blue Nile was aan mij voorbijgegaan. Maar "Mid Air" is een heerlijke plaat !
Of Bill Fay ? Ook al volslagen onbekend voor mij - hij maakte twee lp's begin jaren 70 en verdween dan weer. En nu is hij terug met 12 boeiende songs :"Life is people"
Tenslotte een streepje blues - intens en rauw. Gitaar, drums en stem (en nog één en ander natuurlijk). Prima muziek van Lincoln Durham : "The shovel [vs] The Howling Bones".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten