dinsdag 27 november 2012

Platen-hoezen : bis (december in de bib)

Het leek een leuke vraag : duik in je platencollectie en selecteer 8 hoezen - mooie, speciale, rare, baanbrekende, grensverleggende,...
En dan zie je meteen een paar iconische voorbeelden - en je droomt weg.
Maar dan begint het...je zit al vlug met een hele stapel en je moet selecteren. Kies je een thema, kies je een periode, kies je een genre, ga je voor bekend of liever voor obscuur, moet het ook nog goede muziek zijn of gaat het alleen over de hoes ?
Ja - het ziet er naar uit dat ik nooit platen kocht omwille van de hoes - om allerlei andere redenen, ook omwille van de muziek natuurlijk maar enkel heel af en toe voor de verpakking.
Moeilijk dus.
Gelukkig kan ik via deze weg (en via facebook) een beetje smokkelen...en er iets meer dan 8 uit mijn kasten halen.
Het is dus niet "Broken English" geworden of "Aja", en ook niets van Pink Floyd - geen edelkitsh uit de progrocktijd - en ook niet "We're only in it for the money" - zelfs niets van The Residents, geen Patti Smith of Nico - en geen Captain Beefheart - geen Brian Eno.....en ook niet deze hele mooie van Wishbone Ash :

ontwerp Hipgnosis
 Uiteindelijk koos ik voor zwart en wit en 50 tinten grijs daartussen - een heel klein beetje rood op één ervan.
Op die manier krijg ik er dan toch een Frank Zappa tussen :
Juist - het is vooral een reis door de tijd geweest - veel nostalgie - nogal wat verbazing - allang vergeten toestanden maar ook veel onverslijtbare namen. Een leuke opdracht inderdaad.
De tentoonstelling loopt in de maand december.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen