maandag 26 december 2011

Verlanglijstje !!

Vorige jaarwisseling schreef ik een verlanglijstje bij mekaar...ik durf zelfs niet te kijken hoe weinig titels ik daar intussen van gelezen heb. En toch sprokkelde ik ook nu weer een flink aantal boeken uit de lijst "Beste boeken van 2011" van de Standaard der Letteren. En daaruit koos ik er na rijp beraad 10 - een bescheiden aantal - en als ik die niet lees, dan kan mijn lijstje misschien inspiratie bieden voor iemand anders ?!

Ali Smith : Als niet dan zou
Laurent Binet : HhhH
Antonio Muñoz Molina : De nacht der tijden
Alain Claude Sulzer : Het verkeerde moment
Rana Dasgupta : Solo
Herman Franke : Traag licht
Lida Dijkstra : Verhalen voor de vossenbroertjes
Julian Barnes : Alsof het voorbij is
Joe Dunthorne : Submarien
Erik Vlaminck : Brandlucht

PS Eén van de recensenten tipte op Just Kids van Patti Smith - maar gelukkig heb ik die al gelezen. De vertaling is voor 2012 aangekondigd.

1 opmerking:

  1. Komt altijd van pas, zo'n lijstje! Bedankt Bib Ieper

    BeantwoordenVerwijderen