maandag 16 mei 2011

Nu en dan een gedicht : Dirk Clement

Uit "Het liegend konijn" (april 2011) plukten wij een gedicht van Dirk Clement - en meteen zitten wij met deze poëzie-rubriek ook in onze Ieperse reeks !

Liefste

Ik kom vanavond niet naar huis.
Maak je geen zorgen.
Geef mij niet op als vermist.
Laat niemand het bos uitkammen.
Breng de speurhonden op een dwaalspoor.
Verspreid geen foto's van me bij tankstations
en grootwarenhuizen.

Ik hoorde je smeekbede op de radio.
Maak je geen zorgen. Ik ben niet dood.
Ik heb mij vermomd als een onopvallende man.
Het gaat me wonderwel af.
Ik huur een kamer zonder gordijnen.
Ik zit achter het raam naar buiten te kijken.
Uitzicht liefste, dat weet je toch ?
Uitzicht heb ik altijd al gewild.

1 opmerking:

  1. mooi door de eenvoud en toch ongelooflijk intens. heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen