dinsdag 14 september 2010

Beluisterd : 3 vrouwen.....3 stijlen.... (misschien zelfs 4)

Af en toe een greep uit onze collectie....soms valt het tegen...maar meestal is de keuze niet echt toevallig en doe ik ontdekkingen die ik in wezen al kende (of die mij hier of daar ingefluisterd werden)...
En dit keer zijn dat 3 vrouwen.

Ik had al langer een boontje voor accordeoniste Sophie Cavez - een glimlach die verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde - ze speelde al eens een concert voor de bibliotheek - en op haar nieuwe cd speelt ze samen met violist Baltazar Montanaro. Schitterend.


Rita Marcotulli is een Italiaanse pianiste - ze speelde al met jazz-grootheden als Joe Lovano en Pat Metheny - en voor wie haar wil ontdekken is er nu ook haar CD "The light side of the moon" in onze collectie (en ja, de titel verwijst naar Pink Floyd).

Tenslotte naar de Balkan. Twee dames ineens : Amira Medunjanin (zang) en Merima Kljuco (accordeon) - op hun CD "Zumra" geven zij de traditionele liederen een compleet nieuw leven.

En ook nog dit : het laatste stuk op deze CD is een sefardisch/Spaans lied en dit geeft mij de kans om ook nog eens reclame te maken voor Yasmin Levy....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen