vrijdag 29 mei 2009

De minzame moordenaar

En nog over thrillers....een seriemoordenaar...en in Ieper dan nog. "De killer van de kattenstad" kopt het Wekelijks Nieuws !! Het gaat over het tweede boek van Boezingenaar (maar ook oud-Poperingenaar) Bram Dehouck.
En dat is zijn eerste fictie-werk - zijn eerste boek ging over zijn zus die na een verkeersongeval aan geheugenverlies lijdt : "Het meisje dat vergeet : leven zonder geheugen".

En daarmee zijn we meteen een nieuwe blog-reeks begonnen : de Ieperse reeks - alles wat van dichtbij met Ieper te maken heeft (of van een beetje verder) en in een boek verschijnt of in een film te zien valt of op muziek staat. Afgekeken van Kortrijk (en misschien van nog wel andere collega's).

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Wel jullie weten het of niet maar in één van de eerdere Max Winter-detectives (de juiste titel ontsnapt me nu, maar ik kan beamen dat het een vrouwennaam was ...) van de onvolprezen Felix Thijssen speelt Ieper een heel kleine rol.

    Groeten + succes met verhuis en blog

    Faros

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    Misschien zijn jullie al op de hoogte, maar in één van de eerste Max Winter-detectives (de titel is me ontsnapt maar het was een vrouwennaam meen ik me te herinneren :-))van de onvolprezen Felix Thijssen speelt Ieper een kleine rol.

    Groeten en veel succes met verhuis en blog,
    Faros
    faros.primus@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen